fbpx

Content is alleen king als het daadwerkelijk helpt je merk te laten groeien. Het is soms een uitdaging om te weten wat de echte impact is van content. Niet alleen op gedrag, maar ook op merkbeleving.

1. Match de metrics met de doelen

De metrics met de doelen matchen lijkt zo’n inkopper dat het wellicht daardoor regelmatig over het hoofd wordt gezien. Het is ook moeilijker dan het misschien lijkt. Wat is als merk verleidelijker dan je vooral te concentreren op (digitale) metrics die gemakkelijk beschikbaar zijn? Daan Muntinga heeft in zijn SWOCC-publicatie Brand metrics that matter de volgende quote daarover opgenomen:

…in the digital measurement space there tends to be a tail-wagging-the-dog mentality, in which those things that can be easily and comprehensively measured are measured and utilized, with the tough questions about their genuine value only being addressed later.

Als je alleen kijkt naar wat content doet voor metrics zoals views, clicks en shares, ontbreekt er toch vaak iets. De merkconnectie. Het Grote Content Marketing Onderzoek van Platform Content wijst uit dat merkgerelateerde doelen als naamsbekendheid creëren en merkautoriteit bouwen belangrijke doelen voor contentmarketing zijn.